söndag 27 april 2008

Good Things Recension



Efter att Looptroop Rockers generöst lagt upp Good Things för förhandslyssning visste jag inte riktigt vad jag tyckte. Besviken är väl att ta i, men jag fick inget riktigt grepp om plattan.
Efter några dagars lyssning i hemmets lugna vrå, så kunde jag konstatera att "besviken" är det sista ord som jag förknippar med Good Things...

Förutom den obegripliga Living On A Prayer covern, den rätt förutsägbara Naive, så är Good Things en riktigt bra platta.
Förutom självklara The Building, så är Blood & Urine, Ginger & Lemon och The Busyness bland det bästa som släppts på mycket länge.
Promoe o Supreme visar att man klarar att levera gång på gång över Embees ibland helt makalösa produktioner.
När det gäller Cos.M.I.C.´s avhopp så håller jag med dom att det är tråkigt, men karl´n låter ganska slö på den annars pigga Al Mazika.





Betyg: 4 / 5

Inga kommentarer: