onsdag 5 november 2008

3 X Lupe!


När min störste hjälte Lupe Fiasco i samband med släppet av hans senaste platta The Cool berättade att nästa skiva är han sista, så kände jag stor sorg. Det gör jag fortfaande, eftersom Lupe enligt mig är den störste på alla sätt i genren vi kallar hiphop.
Sista plattan kommeratt heta LupEND, och kommer släppas nästa år. Nyligen kom det till min vetskap att plattan kommer att släppas som en trippel skiva, där varje skiva bygger på bokstäverna i ordet END.
Såhär säger Lupe själv om hans tyvärr kanske sista projekt:
-"Let´s see, E, we´ll call that one Everywhere. N, we´ll call that one Nowhere. And the last one D, we´ll call that Down Here. So, LupEND is actually a triple CD."
Det är en bitterljuv känsla, eftersom genren komme mista sin största mästare om Lupe lägger av, men tre nya plattor är ialla fall bättre än en....

1 kommentar:

Linnea sa...

Jag gillar att Lupe inte bar gör ett par låtar och sätter dem på en cd, han har alltid olika tankar bakom som tex. med the cool... ah du fattar