lördag 17 januari 2009

Över Min Döda Ö


I väntan på Kasim Gumps EP; Rodriguez, lyssnar jag mer än gärna på Över Min Döda Ö.
Simon Gimper aka Gimpladesh säger såhär om låten och framtiden:

"Vi i Kasim Gump jobbar för fullt för att färdigställa vår debut-EP Rodriguez, som alltmer börjar bli albumlångt. Release i februari, är tanken. Nu släpper vi en låt från Rodriguez-sessionerna, som av uppenbara skäl inte passar på plattan. "Över Min Döda Ö" är en låt som handlar om att stå sin mark och inte acceptera vare sig betongsossar eller Johan Staël von Holstein-samhället.
"För den utomstående är den måhända inte lika intressant som för er Umeåbor, men soundet är fortfarande ganska likt det som vår hiphop-opera RODRIGUEZ kommer att bjuda på."

Kasim Gump - Över Min Döda Ö.mp3
Kasim Gump består av en producent som kan sin grej, och en rappare som inte bara lägger det jävligt bra, han har något att säga också....och det är alltför sällsynt i allt virr varr av nya artister som ständigt poppar upp i etern...

Inga kommentarer: