måndag 25 maj 2009

Mammas Gata

Av någon anledning så har jag inte gett Kråksången mycket uppmärksamhet föräns nu. På releasedagen lyssnade jag igenom plattan som hastigast, och sedan har andra bestyr och plattor tagit min tid.
Jag vet inte riktigt hur högt jag sätter plattan än, men plattans bästa spår; Mammas Gata, där Promoe delar micken tillsamans med Andreas Grega, Supreme & Timbuktu är riktigt fet.

Astma & Rocwell har styrt upp ett helt fantastiskt beat, och samtliga inblandade lägger sin text på ett mycket fint sätt. Låten kommer säkerligen bli en av sommarens mest spelade i mitt fall.

Fram tills att jag hörde denna låt, så var Andreas Grega okänd för mig.
Grega är aktuell med egna singeln Dom Hade Mycket Att Säga och en kommande fullängdare, och med tanke på hur singeln låter är Grega någon jag kommer följa med intresse.


Promoe feat. Andreas Grega, Supreme & Timbuktu - Mammas Gata
(Kråksången 2009)

Inga kommentarer: